VM fortsätter ⚽️

 
 
Juni 16. Hemma dag idag. Sammanlagt fyra promenader med Nemo i sol till en början och i regn mot kvällen. Det behöver nog inte påpekas att den sista promenaden i regnet var också dagens kortaste. Heheh.
 
Annars har dagen flytit på för min del... bokstavligt talat med flytande kost. Jag har hatat varje sekund och längtar tills jag får äta igen! Jag har hunnit damma av alla hyllorna hemma, även mitt smink, bädda och ska hinna städa toaletten innan det blir en ny dag.
 
Jag har styrt dagen utifrån fotbolls matcherna idag och sett alla fyra från början till slut. Det är tur att VM pågår så att jag har annat att tänka på än mat och jag längtar redan till morgonens matcher. Idag spelade: Frankrike (2) - (1) Australien, Argentina (1) - (1) Island, Peru (0) - (1) Danmark, Kroatien (2) - (0) Nigeria. Jag har skrikit mig nästan hes, har ont i halsen i alla fall, och Nemo är tveksam inställt till mig efter allt gap och skrik. Han har aldrig sett mig så, så har förstår ingenting stackarn. 😟 Men Kroatien vann sin match i alla fall och det var fantastiskt, dagens bästa! Och så är jag lite glad att Island lyckades göra 1-1 mot Argentina, det var starkt jobbat. Riktigt bra matcher idag, mycket händelserika. 
 
 
// June 16. Stay at home day today. It was total four walks for me and Nemo today, starting off in the sun and ending in rain by the end of the evening. I don't think I need to point out the fact that the last walk in the rain was today's shortest. Heheh. 
 
The day has been flowing on for me... literally with just the liquid to eat. I have been hating every second of it and I can't wait until I am allowed to eat again! I have had time to dust off all of the shelfs at home, including my make up, made the bed and I am planning to clean the toilet before tomorrow. 
 
I have sort of planned my day around the football games today and I have seen all four games from begining to the end. I feel lucky that the World Championship is going on at the moment so I have something else to think about than food and I can't wait for tomorrows games. Today's games were: France (2) - (1) Australia, Argentina (1) - (1) Iceland, Peru (0) - (1) Denmark, Croatia (2) - (0) Nigeria. I have been yelling so much that my throat hurts and Nemo is very suspicious of me after all the yelling and screaming. He has never seen me that way so he doesn't understand what is going on, poor little guy. 😟 But Croatia won their game and that was awesome, best of the day! And I am a little happy that Iceland managed to keep 1-1 agains Argentina, that was good work. Really good games today, a lot of action.


Kommentarer
Postat av: BYSOFIA

Åh jag har också en yorkie, så mysiga! KRAM från Marbella<3

Svar: Ja visst är de! Finaste vovvar i världen. :D
iseedee

2018-06-18 @ 11:06:09
URL: http://bysofia.se
Postat av: Emma Engström

Spännande, tur att man blir uppdaterad! :D

Svar: Haha, visst är det! :P Jag och hela resten av världen uppdaterar flitigt. :D
iseedee

2018-06-18 @ 14:00:14
URL: http://nouw.com/emmaengstroms
Postat av: Carolinn

Så söt! Jag har en tävling nu på min blogg om du är intresserad. :)

Svar: Tack!Ska kolla in den.
iseedee

2018-06-18 @ 17:07:53
URL: http://nouw.com/carolinn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: