Klimatkalkylatorn.

Efter att ha sett det på en annan blogg, passade jag på att räkna ut min egen klimatpåverkan från WWF:s hemsida. Att jag lever som att vi har 3,6 jordklot att utnyttja är väldigt skrämmande, speciellt med tanke på hur mycket jag tycket att jag snålar med min vardag och hur litet jag bor i förhållande till de flesta andra. Men detta var absolut nyttigt att göra och jag rekommerderar er att också göra det om ni skulle känna för det. Ni kan klicka på Klimatkalkylatorn för att komma dit. 
 
Det var inget nytt för mig att min bil är den största boven i mitt liv, men jag är såpass beroende av den för att överhuvudtaget kunna ha ett liv vid sidan om jobbet att jag inte klarar mig utan den. Att spendera mellan 9 och 14 timmar på jobbet under en dag och sedan ytterligare 2-3 timmar på att resa fram och tillbaka mellan jobbet och hemmet är inget alternativ och lämnar mig inget liv alls, knappt sömn mellan varven. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: