Första dagen på jobbet..

Juni 12. En tidig morgon med en trött och dregglig Nemo. Han var så låg på morgonen att jag fick nästan för mig att han var sjuk, så vi gosade en extra lång stund i sängen innan det var dags för dagens första promenad och för hans del att återgå till dagis igen. Han piggnade till sig under promenaden som tur är och verkade ganska pepp på att få återgå till dagiset igen. 
 
Jag hade en tidig tid hos fysioterapeuten på morgonen. Vårt första möte av många att komma som det ser ut nu. Vi diskuterade min situation och hon hade många goda råd till mig, och läxa så klart. Jag har nog aldrig gått från en fysioterapeut utan läxa. 
 
På eftermiddagen/kvällen var det dags för jobb igen, efter 2,5 veckors sjukskrivning. Det var nervöst på många plan, men samtidigt så älskar jag mitt jobb så det var skönt att få gå tillbaka dit igen. Men jag avslutade kvällen med kraftig huvudvärk. Det var såpass illa att varje steg de sista timmarna på jobbet kändes som knivhugg i båda tinningarna. Jag längtade hem och efter en Ipren
 
Det tog en lång stund innan jag kunde slappna av, bli av med smärtan och somna efter jobbet. 
 
 
// June 12. An early morning and a tired Nemo. He was so off in the morning, I almost thought he got sick, so we had an extra cozy morning in the bed before it was time for the firsk walk of the day and for Nemo to go back to daycare. He got a lot more alert during the walk and seemed to be happy about going back to daycare again.
 
I had an early appointment with a physiotherapist in the morning. Out first meeting out of many yet to come as it seems for now. We discussed my situation and she had many good advices to give me, and homework of course. I don't think I have ever left a physiotherapist office without homework.
 
In the afternoon/evening I went back to work again after being on sick relief for 2,5 weeks. I was nervous on so many levels, but I do love my job so it was nice to be back again. But I did finish the evening with a horrible headache. It was so bad that the last few hours every step felt like a knife stab in my head. I was longing to get home and get som Ibuprofen. 
 
It took me a long time to relax, get rid of the pain and be able to fall asleep after work. 


Kommentarer
Postat av: Emma Engström

Hoppas dina möten längre fram kommer gå toppen! 😃

Svar: Tack, det hoppas jag med! =)
iseedee

2018-06-14 @ 09:03:22
URL: http://nouw.com/emmaengstroms

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: