För min skull...


 
 
 
 
Juni 3. Fortfarande sjukskriven, en vecka till som det ser ut i nuläget. Jag har mått från och till. Episoder av smärta kommer och går, ibland flera gånger dagligen, ibland inte alls. Och det gör mig förvirrad och ledsen. Att inte kunna förutse när nästa attack kommer gör mitt liv så begränsat i omgångar. Men idag var en ganska så bra dag. Ja det gjorde ont på morgonen, men det gick över. Och det utvecklades till en väldigt fin dag för mig.
 
Jag tog en lång promenad med Nemo på morgonen, eller ja så lång som han lät mig innan han gav upp på grund av värmen. Redan 06.00 på morgonen var det över 20°C ute, kan ni tänka er det?! Jag hade bokat in ett Zumba pass på förmiddagen med en vän och det var så skönt att gå dit. Utmattande, men skönt. Och efteråt åkte jag hem till mina föräldrar. Mamma fick ta hand om Nemo i 2 timmar medan jag begav mig till en sjö i närheten och tog mig ett svalkande dopp. Det blåste lätt och i skuggan var det riktigt kyligt faktiskt, men vattnet var skönt. Jag känner mig hemma i vatten. Där mår jag som bäst. Doppet tog inte mer än 15 minuter och resterande tiden spenderade jag på stranden med Astrid Seebergers bok "Den skamlösa nyfikenheten". Vilken gripande och fantastisk bok, handbok. Det var svårt för mig att släppa den, och den var ett perfekt sätt för mig att varva ner och bara fokusera på mig själv och på att må bra. Jag är så glad att det är 100 sidor kvar innan jag är färdig med den. Jag vill nästan dra ut på det... och jag känner mig riktigt lyckligt lottad som fått äran att höra Astrid tala och få boken signerad. Hon är en fantastisk person och väldigt duktig författare. 
 
Dagen slutade med ännu en kväll hos mina föräldrar och till middag, rester från igår a la mig själv. Heheh. Det är så mysigt att spendera tid med min familj. De bästa kvällarna. ❤
 
 
// June 3. Still on sick relief, and for a week ahead as it looks right now. I am feeling so and so. I still have episodes of pain that come and go, sometimes a few times per day, sometimes not at all. And it cofuses me and makes med sad. Not to be able to forsee when the next attack will occur makes my life so limited for periods of time. But today was a good day. Yes it did hurt in the morning, but it passed. And it turned in to a very nice day for my part.
 
I took a long walk with Nemo in the morning, or as long as he would let me in the heat. At 06.00 o'clock it was already over 20°C outside, can you imagine that?! I had booked a Zumba workout with a friend of mine before noon and it was so nice to go there. Challenging, but nice. And afterwards I went home to my parents' house. My mom took care of Nemo for 2 hours while I was at a lake near by and took a cooling dip in the water. It was quite windy and pretty cool in the shadows, but the water was nice. I feel at home in the water. It is where I am at my best. The dipp didn't take more than 15 minutes and the rest of the time I spent on the beach reading Astrid Seebergers book "Den skamlösa nyfikenheten". What a moving and fantastic book, handbook. It was hard for me to let go of it, and it was a perfect way for me to unwind and just focus on myself and on feeling well. I am so glad I have 100 more pages to go before I am done with it. I almost want to savor them... and I feel so fortunate to have had the honor of hearing Astrid speak and having my book signed by her. She is an amazing person and a very good writer. 
 
The day ended with another evening at my parents' house and for dinner, leftovers a al me. Heheh. I love spending time with my family. Those are the best evenings. ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: