Monday Funday?

 
 
 
Juli 9. Det har varit en lång och fullspäckad dag. Morgonen började med en promenad med Nemo och sedan stress iväg på läkarbesök på vårdcentralen, och efteråt blev jag åter sjukskriven. Denna gången kom vi överens om att jag ska vara sjukskriven på 50% och detta gäller i över en månad framöver. 
 
Direkt efteråt körde jag Nemo till hans frisörska och stannade förbi mina föräldrar en sväng innan det var dags att åka tillbaka till vårdcentralen för nästa bokning. Mamma hämtade Nemo från frisörskan och han fick spendera några timmar med henne under tiden som jag var upptagen med annat. Han hade det mysigt hos sin mormor. 
 
På eftermiddagen hade jag bokat massage, Ayurvedisk behandling med varm organisk Argan Olja, via Lets Deal. Upplevelsen var inte direkt vad jag väntade mig och började med ångbad för ansiktet och sedan ganska hård massage och behandling på ryggen. Det var skönt för stunden, men smärtan efteråt var olidlig... 4 dagar senare och jag kunde fortfarande inte röra mig och hade världens nackspärr. Initialt hade jag bokat ett nytt tillfälle, men eftersom jag hade så ont, fick jag avboka. Det är meningen att man ska vara avslappnad och ha det skönt på massagen inte att inte kunna röra sig på flera dagar efteråt. 
 
På kvällen åkte jag tillbaka till mina föräldrar och hämtade Nemo. Vi tog en kvällspromenad ihop och sedan var det dags att sova.
 
 
// July 9. It has been a long and fully booked day. My morning started off with a walk with Nemo and then stressing to go to a doctor's appointment, and after that meeting I am on sick relief 50% and that is valid for over a month ahead. 
 
Afterwards I drove Nemo to his hairdresser and stopped by my parents for a short while before I had to go back to the doctor's again for the next booking. My mom picked Nemo up from the hairdresser's and he spent a few hours with her while I was busy elsewhere. He had a cozy time with his grandma. 
 
In the afternoon I booked massage for myself, Ayurvedisk treatment with hot Argan Oil, that I bought through Lets Deal. The experience was not what I was expecting, it started off with a steam bath for my face and then pretty hard massage and treatment on my back. It was nice in the moment, but the pain afterward was unbearable... I still couldn't move and had so much pain in my neck 4 days later. I had booked a new appointment initially, but because I was in so much pain, I had to cancel it. Massages are supposed to be  relaxing and nice, and not being unable to move for days because of pain afterwards. 
 
In the evening I went back to my parents to pick Nemo up. We took an evening walk together and then it was time to sleep.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: