Trying to have a life after work.

 

 
 
Måndag 30/10. Det blev en tidig morgon för min del, som alla andra morgnar när jag jobbar dagskift, och en lång dag på jobbet. Jag fick stanna och jobbar över en stund dessutom. Men efter jobbet hade jag bokat en träff med min vän F. Hon och jag möttes på Frölunda Torg och tog en middag ihop på ett café där. Det var riktigt mysigt och god mat med stora portioner. Dock var efterrätten en besvikelse... jag gillar inte alls mörk choklad. 
 
Vi storsade runt inne bland affärerna i några timmar och det var trevligt att bara prata av sig lite. Jag köpte inget, eller ju lite bröd, men det var skoj att titta runt och bara umgås. Och skönt att bryta av den monotona vardagen litegranna med något roligare än hemma städ efter jobbet. 
 
 
// Monday 30/10. It was an early morning for me, as all the other mornings when I work day shift, and a long day at work. I had to work overtime as well. But after work I had booked to meet my friend F. We met at Frölunda Torg and had a dinner together at a café there. It was cozy and good food with big portions. But the desert was a dissappointment... I really don't like dark chocolate. 
 
We walked around from store to store for a few hours and it was nice to talk and hand out. I didn't end up buying anything, or I did buy some bread, but it was a fun evening never the less. And so nice to switch up from the usual everyday routine of going home after work and cleaning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: