Att rengöra sminkborstar...

 
 
 
 
Jag personligen tycker att det är så fruktansvärt tråkigt att rengöra mina sminkborstar, men eftersom jag endast har de som ni kan se på bilden är det viktigt att emellanåt faktiskt ta mig tid att tvätta de. Jag brukar inte vara så avancerad när det gäller deras rengöring, utan jag använder vanlig handtvål och vatten och det tycker jag fungerar jätte bra. Jag ser till att rengöra de i alla fall varannan månad (vilket jag förstår är alldeles för lite, men jag använder inte smink så ofta och jag är inte så rädd för lite bakterier heller...).
 
Jag känner ibland att jag skulle behöva ha en eller två till borstar som kan kompletera dessa som jag redan har, men annars känner jag inte att en mycket större kollektion skulle vara något för mig. När jag ser vissa sminkgurus på YouTube och deras kollektion blir jag mest stressad av de. De hinner knappast använda allt som de har. Och på detta viset kan jag bara ersätta de som går sönder utan att min kollektion växer. 
 
Dagens Tips: Spendera inte dina pengar på särskilda sminkborstrengörare. Vanligt tvål går jätte bra att rengöra borstarna med.
 
 
// I personally think that it is so terribly boring to clean my makeup brushes, but because I only own those that you can see in the pictures it is important for me to get them clean every now and then. I am not that advanced when it comes to cleaning my brushes, I only use handsoap and water and I think that works just fine. I make sure to clean my brushes every other month (which I can understand is way too seldom, but I do not use makeup that often and I am not as afraid of the bacteria as some people are either...).
 
I can sometimes feel that I could need one or two more brushes in my collection that could kind of complement the ones I already have, but otherwise I do not feel that a much bigger collection would be something for me. When I watch makeup gurus on YouTube and see their collections of brushes, they just stress me out. It is impossible for them to use all of the brushes that they have. And this way I can only replace the brushes that I already have if they break without having my collection growing.
 
The Tip of The Day: Don't spend your money on specific cleaners for makeup brushes. Regular handsoap works just fine to clean them with.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: