Choklad-, lakrits- och delikatessmässan 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Hela förra helgen var det Choklad-, lakrits- och delikatessmässa och på söndag åkte jag dit tillsammans med mamma. Jag var där förra året så jag visste vad jag kunde förvänta mig och det var verkligen lika smarrigt denna gången som då. Jag och mamma provsmakade en massa choklad och matiga godsaker. Det fanns allt från ostar, korvar, lakrits och olika sorter choklad där, till olika drycker både med och utan alkohol. Det var så himla gott och jätte mycket att välja mellan. 
 
Både mamma och jag hade det väldigt trevligt, och hamnade i sockerkoma efter att ha varit där. Det var dock väldigt dyrt att handla där. Både jag och mamma fick med oss en hel del hem som tyvärr gick på rätt mycket mer pengar än vad vi förväntade oss. Men sådant unnar man sig en gång om året så vi ångrar inte våra goda inköp. Och det var en fin dag att spendera med mamma. Det är alltid lika kul att spendera lite ensam tid med henne. ♥
 
 
// The Chocolate-, licorice- and delicacy exhibition was happening the whole last weekend and on Sunday I went there with my mom. I was there last year as well and knew what to expect and it was just as yummi this time. Me and mom got to taste a lot of chocolate and foody goodness. There was a selection of cheezes, sausages, licorice and different kind of chocolates, and also drinks both with and without alcohol. It was so good and so much to choose from. 
 
We had a really nice time, both me and my mom, and got into a sugar coma after being there. It was really expensive though. Both me and my mom bought a lot of things and it was pricy. But given that this is a one time a year thing, we can't really regret it. And it was such a nice day to spend with my mom. It is always nice to spend some alone time with her. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: