Hemma sysslor.

 
 
Juni 14. Eftersom jag somnade om först vid 02-tiden på natten, fick det bli en sovmorgon för min del. Jag vaknade vid 09.30-tiden, lagom i tid till tvätten, och fick väcka Nemo och tvinga med honom ner till tvättstugan. När jag hade satt igång tvätten, gick jag och Nemo ut på en promenad. Det var blåsigt och kallt redan på morgonen. 
 
Tvätten tog ungefär 2 timmar, vilket är mindre än vad det brukar göra, och jag hann till och  med stryka det som var torrt och lägga undan det innan det var dags att göra mig i ordning för eftermiddagsfirandet av min systers fördelsedag. Jag passade även på att dammsuga, bädda, diska och plocka undan innan jag och Nemo gick hemifrån. Det är ju så skönt att komma tillbaka till ett rent hem. 
 
 
// Juni 14. Because I didn't fall asleep until 2 o'clock in the morning, I had to sleep in in the morning. I woke up at 09.30, just in time to do my laundry, and I had to wake up Nemo and force him to go with me down to the laundry room. As soon as laundry was started up, me and Nemo went out for a walk. It was windy and cold morning. 
 
The laundry took about 2 hours today which is a lot less than it usually does, and I even had time to iron and fold all of the dry clothes before I had to prepare for the afternoon celebration of my sister's birthday. I did vaccum, made the bed, did dishes and tidyd up before me and Nemo left home. It is so nice to get back to a clean home. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: