July 1st.

Söndag. En ledig dag för min del och en trött morgon promenad med lilleman. Vi somnade till en timma extra efter promenaden innan det var dags för mig att starta upp städdagen. Jag kämpade med tvätten, disken, dammsugningen, renbäddningen... Ute var det strålande sol och varmt, så det var extra surt att stanna inne hela dagen med alla hushållssysslor även om det var nödvändigt måste. 
 
Jag passade på att följa Fotbolls VM matcherna under dagen, skrek och tjoade mot TV:n när båda mina favorit lag gick vidare och ska spela mot varandra i kvartfinalen. Resultatet: Spanien 4 - 5 Ryssland (efter straffar); Kroatien 4 - 3 Danmark (efter straffar). Spänningen var olidlig i båda matcherna och mot slutet på Kroatien matchen mådde jag illa så nervös jag var för deras skull. Jag är så glad att Kroatien gick vidare, jag hoppas verkligen att de vinner sin nästa match också. 
 
Det var en sådan urladdning efter Kroatien matchen för min del att jag bara gick och la mig och somnade helt utmattad. 
 
 
// Sunday. A day off and a tired morning walk with my baby. We ended up falling asleep again for one more hour after the walk before it was time for me to start off my cleaning day. I fought the laundry mountain, the dishes, vacuuming, making the bed... It was beaming sun and warm outside, so it was extra sour to stay in the whole day and just do the household chores even though it was a necessary evil. 
 
I did watch the Football World Championship during the day, yelled and screamed at the TV when both of mine favorite teams did go through and will be playing against eachother in the quarter finals. The results: Spain 4 - 5 Russia (after penalty); Croatia 4 - 3 Denmark (after penalty). The excitement was overwhelming in both games and by the end of the Croatia game I was feeling sick to my stomach from nervousness for them. I am so glad that they won and I really hope that they win their next game as well.
 
It was such a nerv wracking ending to the Croatia game that I was completely exhausted afterwards and fell asleep almost immediately. 


Kommentarer
Postat av: Amanda Persson

gud ja fotboll är så mycket känslor och man är på högvarv hela tiden :)

Svar: Verkligen! Jag känner mig helt slut efter varje match!
iseedee

2018-07-04 @ 10:54:08
URL: http://aeperssons.blogg.se/
Postat av: Carolina

Härligt med en ledig söndag och härligt att både de lagen du hejade på gick vidare. Mycket straffar i åttondesfinal och det är vad jag älskar! :D

Svar: Jag tycker också att det är spännande med straffar! Det blir så mycket mera fotboll när det har kommit så långt in på matchen. :D
iseedee

2018-07-04 @ 18:33:14
URL: http://knaset.com
Postat av: My

Har också följt en del matcher. Trodde aldrig att jag skulle det men har varit roligt :)

Svar: Det har varit en av de bästa större turneringar på länge. :D
iseedee

2018-07-04 @ 23:02:38
URL: http://mynordqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: