Friday.

 
 
6/10. Veckan forsatte med jobb och med att min förkylning långsamt utvecklats till att jag hostar upp slem och kan knappt andas nattetid. Egentligen skulle jag ha jobbat under fredagen, men jag tog dubbelskift på torsdagen och fick därför ledigt under fredagen för att kurera mig och slippa sjukskriva mig. Jag spenderade hela förmiddagen med att ha feber, sova och varva det med att dricka te och äta apelsin och citron. Och så fick jag så klart gå ut på promenad lilleman emellan mina avtupade stunderna. Vädret var fantastiskt fint ute, jag önskar att jag hade kunnat njuta av det. 
 
Mot eftermiddagen började jag må sneppet bättre och kunde göra lite hemma bestyr också, diska, städa undan och stryka kläder. Usch vad jag hatar att vara sjuk... jag känner mig så bunden, trött och maktlös. Kvällen blev lugn. Jag och lille vovven myste och vilade. Det var så rätt så skönt faktiskt. 
 
 
// 6/10. The week progressed with work and with my cold slowly developing into me caughing up flem and being barely able to breathe during night time. I was supposed to work on the Friday, but I took double shift on Thursday to be able to get the Friday off and be able to get better and not having to call in sick. I spent the whole Friday day having fever, sleeping and drinking tea, and eating oranges and lemons. And I had to take a few walks with this little guy as well, during those moment when I wasn't passed out from fever. The weather was amazing outside, I wish I was able to enjoy it. 
 
By the afternoon I started to feel a tad better and was able to do some work at home, did the dishes, cleaned a bit and ironed the clothes. I hate being sick... I feel so tied up, tired and powerless. But the evening was calm. Me and the little doggy had a cozy and peaceful evening. It was kind of nice actually. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: