Croatia 2017 - Day 1 (Dinner time.)

 
 
 
 
 
 
 
Efter lunch och uppackning längtade vi efter att få slänga oss i det varma havet utanför. Ute var det runt 35°C och strålande sol, ett paradis. Vi njöt av det fina vattnet och allt som vädret hade att erbjuda, det var underbart. På kvällen var det dags att göra oss i ordning för middagen.
 
Jag fick fruktansvärda nyheter precis innan middagen och hade svårt att sluta gråta. Min morfar dog samma dag, helt oväntat, bara ett par timmar tidigare. Det var svårt att ta mig igenom middagen och promenaden längs med stranden efteråt hjälpte mig att få tankarna på annat håll en stund, men senare under kvällen, grät jag mig själv till sömns, och flera nätter därefter. Där av det dystra minet på foton ovan. Hela resan var bitterljuv. Och jag växlade mellan att gråta, ha roligt och ha dåligt samvete över att jag tillät mig själv att ha roligt, samtidigt som jag hade dåligt samvete över att min resepartner fick stå offra sin tid av resan till att jag bara var nedstämd emellanåt. Jag var i ett paradis och i ett helvete under hela resans gång.
 
 
//After lunch and the unpackning we were longing to throw ourselves into the warm sea outside. It was about 35°C outside and sunny, a paradise. We were enjoying the nice water and everything that the weather had to offer, it was so lovely. In the evening it was time to get ready for dinner. 
 
I got terrible news right before the dinner and had a hard time to stop crying. My grandpa died the same day, totally unexpected, just a few hours earlier. It was difficult to get through the dinner and the walk along the beach afterwards did help me to get my mind of of it for a while, but later during the evening, I cried myself to sleep, as I did several nights ahead. Therefore no smile on the pictures above. The whole trip was bittersweet. And I was going between crying, having fun and having bad conscience for allowing myself to have fun, and having bad conscience for the fact that my travel partner got to suffer aswell. I was in a paradise and in hell during the whole trip.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: