Anländer till Särö Spa

 

 

 

 

 

 

 
 
Särö Spa är hotell och spa kombinerat som mina föräldrar har upptäckt för många år sedan och som jag sedan förra året har blivit helt kär i. Förra året var jag där 3 gånger inom loppet av två månader, (och nej jag är inte sponsrad och ja, vi betalar allt för våra egna pengar! och ja, det är svindyrt att åka dit!). Trots att det är dyrt, upplever jag att det är värt min tid och pengar. 
 
Jag får en chans att slappna av, ta hand om min kropp och själ, och bara vara i tystnad, simma, skrubba, äta god mat och sova gott. Denna gången åkte jag och mamma tillsammans hit och valde att stanna två nätter. I detta ingick två stycken trerätters middagar, två frukostbufféer, frukt, kaffe, te, varm choklad, saft och choklad i spa området, två snacks på kvällen samt var sitt glas champagne båda kvällarna. Det var så mysigt, maten var god och spa området har de renoverat och fortsätter att renovera, så det har tillkommit nya, spännande delar. 
 
I spa upplevelsen ingår även alla hudprodukter, (peeling, mask, skrubb, hud/hand/fot/ansikts- krämer), rakhyvlar, rakskum, tops, bomullsrondeller. Allt finns där och man behöver inte ha med sin någon hudvård överhuvud taget. Och denna gången fick vi ett fint rum med separata sängar och mycket utrymme som ni kan se ovan. 
 
 
// Särö Spa is both a hotell and a spa combined, that my parents have discovered many years ago and that I have fallen inlove with since last year. I was actually there 3 times within two months last year, (and no I am not sponsored and yes, we do pay everything for our own money! and yes, it is fucked up expensive to go there!). But, even though it is expensive I find it both worth my time and my money.
 
It gives me a chance to relax, take care of my body and soul, and to just be in silence, swim, scrub, eat good food and sleep well. My mom came with me this time and we chose to stay two nights. This included two threecoarse dinners, two breakfast buffés, fruit, coffee, tea, hot coco, soda and chocolate in the spa area, two set of snacks each evening and a glass of champagne for both evenings. It was so cozy, food was delicious and they have renovated a part of the spa area so there are some new and exciting parts added to it. 
 
In the spa experience is also included all of the skincare products, (peeling, facialmask, scrubb, body/hand/foot/facial-creams), razors, shaving foam, cottonsticks and cottonrounds. Everything is available there so there is no need to bring any skincare at all. And this time around we got a room with separate beds and a lot of space as you can see above. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: