Pan That Palette 2016 - Eyeshadow Palette H&M

 
 
 
 
Detta året har jag bestämt mig för att rensa ut lite bland mitt smink. Generellt sätt köper jag inte mycket smink till att börja med (#livetsomfattigstudent) och jag har inte en stor smink kollektion, men jag har flera produkter som jag har haft i många år och som kanske egentligen borde slängas. Jag vill dock inte slänga några av mina produkter eftersom jag ändå vill få ut värdet av de pengarna som jag har spenderat på de och istället försöker jag fokusera på att delta i flera stycken Project Pan under hela året.
 
Inte minst vill jag få ut några paletter ur min kollektion och först ut som jag vill försöka mig på att använda upp är denna paletten från H&M. Den har 32 skimrande, glittrande ögonskuggor i en regnbåge av färger som är extremt svåra att använda till vardags. Ovan kan ni se att jag faktiskt har nått botten på 3 av ögonskuggorna hittills och jag hoppas på större framsteg allt eftersom. På min Youtube kanal kan ni ta er en närmare titt på mina framsteg i att ta slut på denna paletten under detta året. 
 
Detta är en gammal variant av H&M paletter som inte längre går att köpa då H&M har kommit ut med ny kollektion och nya förpackningar. Själva paletten har 32g ögonskugga. Dessa ögonskuggorna är svåra att jobba med då allt skimmer faller över hela ansiktet vid applicering och man ser ut som en discokula när man har lagt ögonskuggan. Alla färger har inte bra pigment. Även om det hade gått att köpa denna paletten, skulle jag inte rekommendera er att göra det. Den är alldeles för svår att använda för att den ska vara prisvärd.
 
// When it comes to my makeup collection, I have decided for this year to clear out some products. I don't buy a lot of makeup to begin with (#lifeasapoorstudent) and I do not have a big makeup collection, but I do have quite a few products that I have had for many years and that should probably be thrown out. I, on the other hand, do not want to throw anything out because I do want to get some value out of them so that is why I am focusing on participating in a few Project Pans throughout the year to try and use up some of my oldest products.
 
I do want to get som of my palettes out of my collection and this palette from H&M is the first one I am trying to move out of my collection. It has 32 shimmering, sparkling eyeshadows in a rainbow of colors which are extremely difficult to use on everyday basis. In the pictures above you can actually see that I have hit pan on 3 of the shadows so far and I do hope for some more progress as the time goes by. On my Youtube channel you can get a closer look at my progress so far. 
 
This is and old version of H&M eyeshadow palettes and this one is no longer available for purchase. This palette has 32g of eyeshadow. These eyeshadows are really difficult to work with because of all shimmer fall out that ends up all over my face after applying the eyeshadows. Not all colors have good pigment and even if this palette was available for puchase I would not recommend you to buy it. It is far to difficult to use to be worth the money. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: