To quit one job and start a new one...

 

 
 
 
 
För mig... att säga upp mig från ett jobb är som att avsluta ett kapitel i mitt liv. Hittills har jag aldrig kunnat säga upp mig, av lojalitet, av kärlek till mitt jobb men nu var det dags att gå vidare och lämna mina tre jobb bakom mig för att starta upp det som jag har studerat för i många år på universitetet. Ett av de jobben var mitt uppdrag som Personlig Assistent. Det var otroligt svårt att lämna mina underbara kollegor och fina chefer och samordnare. Det har varit fantastiska 10 år som Personlig Assistent. Och jag fick dessa fantastiska blommor av min fina chef. Jag är så tacksam för all kunskap, om både mig själv och andra, och all erfarenhet som jag nu har med mig inför framtiden. Vilket underbart avslut på 10 år av lärdom och glädje. 
 
 
// To me... quiting a job is like finishing a chapter of my life. So far I have never been able to quit a job, out of loyalty, out of love for what I do but now it was finally time for me to move on and leave my three jobs behind me to start a new one based on what I have been studying for for many years at a university. One of those jobs is being a personal assistent for people with different disabilities or handicaps. It was really difficult to leave my wonderful collegues and bosses. It has been amazing 10 years as a personal assitent. I got these beautiful flowers from my boss as my last day has passed. I am so grateful for all of the knowledge, about myself and others, and all of the experience that I now carry on in to the future. What a beautiful ending to 10 years of knoledge and joy. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: