Din Sushi

 
Efter veckor på praktiken, kombinerat med jobb och skola behövde jag verkligen lite egen tid med en vän och god mat. Vi passade på att strosa runt bland klädaffärerna och provade sommarskor, (även om det känns lite poänglöst att leta efter sommarkläder och skor när det fortfarande snöar emellanåt...). Det blev tyvärr ingen shopping för vår del, allt känns så mycket dyrare nu än vad det har varit tidigare och någon större REA var det inte. 
 
Vi hamnade istället på Din Sushi och åt middag där. Ett litet ställe med få sittplatser, något trångt och mycket ljud eftersom alla sittplatser är placerade tätt runt kassa/beställningsområdet. Sushin var väldigt god, men bitarna kändes lite åt det lilla hållet och varken jag eller hon blev mätta på det som vi köpte. Och han som gjorde sushi bitarna framför oss bytte inte handskar mellan de olika sorter av sushin så att mina räkor smakade starkt och såsigt trots att jag enbart ville ha de som de är. Så jag kan nog inte säga att jag är jätte nöjd med min matupplevelse där, men personalen var väldigt trevliga.
 
Betyg:
  • Standard - 5/10
  • Atmosfär - 4/10
  • Service - 7/10
  • Mat - 5/10
  • Skulle jag återvända? - Ja/Nej/Kanske
 
// After spending weeks at my internship, combined with work and school, I really needed som alone time with a friend and some good food. We took some time to look around the clothing stores and tried on some summer shoes, (even thoudg it does feel a little bit pointless to try on summer clothes and shoes when it is still snowing outside every now and then...). We ended up not buying anything, everything feel so much more expencive than it used to be and there was barely any SALE going on at the moment. 
 
Instead we ended up at Din Sushi (restaurant) and ate dinner there. A little place with few places to sit, a little bit crowded and noisy because all of the seats are placed thightly around the register. The sushi was very good, but the pieces did feel a little bit on the smaller size and neither me nor my friend felt full after finishing out meal. And the guy who made sushi pieces infront of us did not change his gloves between the different sushis which left my shrimp sushi tasting saucy and spicy even though I just wanted them plane. So I can't say that I am overjoyed with my food experience there, but the staff was really friendly.
 
My grade:
  • Standard - 5/10
  • Atmosphere - 4/10
  • Service - 7/10
  • Food - 5/10
  • Would I go back? - Yes/No/Maybe
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: